Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?

Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun!

Rekisteröidy »
Kotipuutarhuri

Tomaatin latvominen

Aloitettu 24.06.2003 klo 10:30  •  Keskustelun aloitti Jonna  •  6 vastausta

Mitä tarkoittaa tomaatin latvominen? Varkaat osaan poistaa mutta miten tomaatti latvotaan ja missä vaiheessa se pitäisi tehdä?

Latvominen tarkoitta...

24.06.2003 klo 16:16 Liisa vastasi:

Latvominen tarkoittaa sitä, että katkaistaan latva. Runkotomaatista olen katkaissyt latvan 4-5 kukkatertun jälkeen. Kun katkaisee latvan niin paremmin kehittyy hedelmät, muuten kasvaa vain pituutta ja kukkia ,eikä tule satoa niin hyvin. Minulla on muovi kasvihuone ja siemenestä kasvatetut taimet. Jos on lasihuone ja aikaiset puutarhalta ostetutv taimet, niin varmaan kehittyy 5-6 kukkaterttua.

Kiitos vinkistä, to...

26.06.2003 klo 13:56 Jonna vastasi:

Kiitos vinkistä, tomaateissa on kukkia vain yhdessä kohtaa joten latvominen ei ole ongelma... =)

tomaatista lisää e...

27.06.2003 klo 13:11 inka vastasi:

tomaatista lisää ehtiiköhän minun 2 cm pituiset taimeni tuottaasatoa ?

Aika epätodennäkö...

02.07.2003 klo 02:12 kt vastasi:

Aika epätodennäköistä. Torilta tai puutarhalta haetut ehkä tekevätkin satoa vielä tänä vuonna.

Mullekin selvis nyt ...

13.07.2003 klo 00:41 Kati vastasi:

Mullekin selvis nyt latvominen. Mulla on kasvihuone jossa on eri tomaattilajikkeita ja paljon raakilevaiheessa olevia tomaatteja ja jotakin jo melkein kypsynytkin. Jos nyt katkaisen latvoja, tuleeko sitten enää uusia kukkia, vai onks se sato sitten tässä?

Kun tomaatin latva k...

14.07.2003 klo 00:07 Liisa vastasi:

Kun tomaatin latva katkaistaan, niin kukkien tulo loppuu, mutta raakileet kasvavat suuremmiksi. Sato on siinä. Kesä on vasta parhaimmillaan niin omistakin olen ajatellut latvoa vasta heinäkuun lopulla. Minulla on "Tanskan vienti" nimisiä ja neljä kukkaterttua. Olen ajatellut kuusi kukkaryhmää kasvattaa, kun on vasta heinäkuun puoliväli. Saapi nähdä, onnistunko. Onnistumista myös Sinulle.

Vastaa keskusteluun:

Sinun pitää olla kirjautuneena sisään, jotta voit osallistua keskusteluihin.
Kirjaudu sisään sivun yläreunasta tai rekisteröidy käyttäjäksi »

Yhteistyökumppanien yritysesittelyt
GreenCare
Fiskars
Puutarha Tahvoset