Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?

Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun!

Rekisteröidy »
Kotipuutarhuri

Tomaattilajikkeet

Aloitettu 05.02.2005 klo 17:34  •  Keskustelun aloitti May  •  3 vastausta

Mitä lajiketta minun kannattaisi kasvattaa ns.kylmäkasvihuoneessa?Pidän voimakkaanmakuisista makeahkoista tomaateista.

Olen tässä mielenk...

10.02.2005 klo 08:56 Tulip vastasi:

Olen tässä mielenkiinnolla odotellut tomaatinkasvattajien vastauksia sun kysymykseen, mutta kaikki taitavat olla joko vielä talviunessa tai sitten siementenhankintareissuilla. No, omasta mielestäni hyvä ja takuuvarma on runkotomaatti ´Tanskan Vienti´. Semmonen vanha tuttu ja hyvänmakuinen. Kerran kokeilin pensastomaattia, muistaakseni oli ´Subarctic Plenty´, mutta eipä ollut läheskään edellisen veroista. Enkä muuta oo kokeillutkaan, mutta ehkä kohta joku tomaatti-ihminen havahtuu vastaamaan.

"Tanskan vienti" on ...

10.02.2005 klo 19:26 Aino vastasi:

"Tanskan vienti" on hyvä tomaatti, mutta minitomaatti on myös hauskaa kasvatettavaa. Sitä olen kylvänyt monena keväänä sisälle ruukkuihin maaliskuun puolivälissä ja se kasvaa lyhyttä ja tanakkaa vartta eikä vie suurta tilaa ikkunalla.Tomaatit ovat makeita, noin viinirypäleen kokoisia ja satoa tulee runsaasti. Haarautuu hyvin ja "varkaita" ei poisteta.Syksymmällä vaatii tukemista.

Minun omia kokemuksi...

14.02.2005 klo 18:08 Leena vastasi:

Minun omia kokemuksia löytyy lajikkeista: http://users.reppu.net/sipolat/ Viime kesän parhaimmat lajit olivat keltainen päärynätomaatti ja iso pihvitomaatti.

Vastaa keskusteluun:

Sinun pitää olla kirjautuneena sisään, jotta voit osallistua keskusteluihin.
Kirjaudu sisään sivun yläreunasta tai rekisteröidy käyttäjäksi »

Yhteistyökumppanien yritysesittelyt
GreenCare
Fiskars
Puutarha Tahvoset