Kirjoittaja

Aihe

Kristiina Kaktukset voi leikat...
01.09.2005
00:18
  •  Vastaa
  • stock-icons/16x16/trash.png Vahvista väärinkäytökseksi
  • stock-icons/16x16/trash.png Vahvista roskapostiksi
  • stock-icons/16x16/approved.png Ei väärinkäytös

Kaktukset voi leikata ja istuttaa leikatun osan (latvan) multaan. Viimeksi näin tehdessäni kaktus juurtui ja jatkoi kasvuaan. Nyt syksyllä tein kahdelle kaktukselle saman tempun...

Marjaana Olisit iloinen, ett
29.08.2005
00:44
  •  Vastaa

Olisit iloinen, että olet saanut kaktuksesi viihtymään noin hyvin!! Suosittelen, ettet leikkaa, tue mieluummin. Kyllähän pilarikaktukset saattavat kasvaa tosi korkeiksi.
Jos välttämättä haluat katkaista, leikkaa terävällä veitsellä, ja käsittele se sitten puuhiilijauheella tai juurrutushormonijauheella mädäntymisen estämiseksi. Leikkauskohta saattaa kuitenkin jäädä aika juron näköiseksi, ja kasvi jatkaa sitten pituuskasvuaan esim. leikkauskohdan reunasta johonkin suuntaan. Pilarikaktukset kun on luotu kasvamaan ylöspäin!

Sitten täytyy hankkia syylä- tai pallokaktuksia, ne pysyvät matalina...

Marjut kaktuksen leikkaus
26.08.2005
11:46
  •  Vastaa

Minulla on kaksi muutaman cm:n mittaisena hankittua kaktusta (en tiedä nimiä) ja nyt ne on kasvaneet melkein puolimetrisiksi. Ovat aika kaposia ja pelkään että kaatuvat. Voiko niitä leikata ja mitä tapahtuu jos leikkaa?

sassu^^ re: kaktuksen leikkaus
22.03.2008
18:19
  •  Vastaa

Mä en ainakaan usko että ne kaktukset kaatuis... enkä ainakaa itse uskaltaisi leikata, mutta jos leikkaatkin niin leikkaa viistoon.