Kirjoittaja

Aihe

Eppu3 hedelmien kasvatus
21.01.2008
07:00

Onko muita hedelmien siemenistä kasvattajia?Kaikki kiinnostaa...

ullapulla re: hedelmien kasvatus
07.02.2008
12:28
  •  Vastaa
  • stock-icons/16x16/trash.png Vahvista väärinkäytökseksi
  • stock-icons/16x16/trash.png Vahvista roskapostiksi
  • stock-icons/16x16/approved.png Ei väärinkäytös

olen aiemmin kasvattanut vain sitrushedelmien siemenistä kiiltävälehtisiä pikkupuita. sitrukset ovat helppoja kasvattaa, itävät aika hitaasti tosin. nyt tyttäreni (koulussa vielä) halusi kokeilla avokadon kasvattamista. luin jostain puutarhalehdestä, että siemenet pitää puhdistaa hyvin, koska niissä on itämisenestoaineita pinnalla. laitoimme avokadon siemenen (tosi iso) kärjen näkyviin multaan. mitään ei vielä 3 viikossa ole tapahtunut. osaakohan kukaan neuvoa? mitä meni pieleen, vai pitääkö vaan odottaa.

tiinanen re: hedelmien kasvatus
12.02.2008
18:03

inulla on sitruuna, appelsiini, mango, paprika, vesimeloni, avokado, kumkvatti, verigreippi.. unoihtuikohan joku? oli myös kiivi, papaija ja chili mutta kupsahtivat..

Oman avokadoni olen kasvattanut niin että olen laittanut siemen suippo pää ylöspäin vesipurkkiin (piltti) hammastikuilla tuettuna niin että 2/3 on veden alla, sitten kun siemen halkeaa, niin sen voi sörkkäistä multaan niin että kärki on sentin mulla yläpuolella. pian alkaa työntyä hurjasti kasvava tikku sieltä.. :D Siemen kasvaa varmaan noinkin mutta voipi olla että joudut odottamaan aika kauan.

Voitte kysellä tiina225@luukku.com-osoittesta jos kysytyttää.

aloittelija re: hedelmien kasvatus
24.02.2008
21:41

Olen tässä ajatellut koittaa kasvattaa vesimelonia ja paprikaa ihan vain keittiön ikkunalaudalla. Miten niitä kuuluisi kasvattaa? täytyykö siemenet kuivattaa ennen kuin ne laittaa multaan vai mitenkä? Kiitos vastauksista!

katjuska re: hedelmien kasvatus
13.05.2008
20:06

Laitoin kanssa paprikan siemeniä kasvamaan nyt keväällä. Ensin kuivatin siemeniä muutaman päivän paperin päällä sitten istutin multaan. Nyt ovat taimet noin 10 sentin pituisia.