Kirjoittaja |
Aihe |
| PäiviSofia | Kasvihuone |
| 15.03.2008 11:22 |
Moi, onko kenelläkään kokemusta Silver Line 6,1 m2 kasvihuoneesta, materiaali särkymätöntä polykarbonaattilevyä jossa 100% UV suoja, alumiinirunko, 1 tuletusluukku. Onko kannattava hankinta? Kokemuksia! Vinkkejä perustamiseen, kuinka pitää myyrät kurissa? Kevättä odotellessa! |
| Mummi | re: Kasvihuone |
| 17.03.2008 12:32 |
Viime keväänä hankimme k.o. kasvihuoneen. Rungon kokoaminen oli aika vaativa homma,vaati tarkkuutta,mutta näppärältä mieheltäni onnistui!Kasvihuone on aamu-ja iltapäiväauringolle avoin, keskipäivän paahdetta suojaa kaksi koivua. Tomaatit ja kurkut kasvoivat tosi hyvin.Tuuletusluukku toimi hyvin, hellepäivinä pidimme keskipäivällä myös ovea avoinna. Lumet(Savossa on lunta!)ovat pudoneet sään lauhtuessa helposti pois, pari kertaa keskitalvella pudotin lunta kuljettamalla pitkää rimaa kattoa pitkin. Ainakin yhden kesän ja yhden talven kokemuksella oli kannattava hankinta! |
| 29.03.2008 18:55 |
Muuten kasvihuone säilyi ehjänä keskiviikon talvimyrskyssä! Tuuli tuiversi ja lunta satoi lähes 30 senttiä. Tomaatin taimet kasvavat sisällä ja odottavat kesän tuloa. Hyvää kesän odotusta. |
| PäiviSofia | re: Kasvihuone |
| 30.03.2008 11:21 |
Oi, onks sinulla jo kasvihuoneessa tomaatintaimet kasvamassa, siis ulkona! Mä kasvattelen niitä sisällä, vaikka täällä pääkaupungis on kevättä jo ollut ilmassa pitkään, pientä takapakkia lukuun ottamatta. Ensi viikolla kasvihuoneelle perustukset ja sitten kasvihuone pystyyn. Kiitos vinkeistä ja lämpöistä kevään tuloa Savoon. |
| 31.03.2008 08:58 |
Kyllä täällä on vielä niin talvista, että taimet kasvavat olohuoneen lämpimällä eteläikkunalla! Siirrän pian ne vielä hieman viileampään huoneeseen ja toivottavasti toukokuun alkupuolella lämpenee jo niin, että siirrän taimet jo kasvihuoneeseen. Viime keväänä/syksynä kasvihuoneessa oli sähkölämmitin sään vaihtelun vuoksi ja kylmimpien öiden uhatessa levitimme vielä ison suojapeitteen ympärille. Kesää odottelemaan. |
| 01.04.2008 09:27 |
Huomasinkin jo että kylläpä minulla oli hassu ajatus, ei tomaatit tarkene vielä ulkona. Eilen oli kaunis lämmin päivä, Vantaalla maa oli vielä jäässä. En vielä päässyt perustuksien tekoon. Tänään käyn hakemassa kasvihuoneen. Lämpöistä kevättä Savoon. |
| Marja-Leena | re: Kasvihuone |
| 25.04.2008 14:11 |
Hei,olen hankkinut Silver-Linen ja vien sen ensi viikolla Savoon Rantasalmelle.Kiva,kun on hyviä kokemuksia niin kesästä kuin talvesta. Katsotaan, miten minulle käy. Aiomme laittaa harkkoperustuksen ja päälle painekyllästetyn laudan ja sitten sokkenlin siihen kiinni.Sisäpuolelle laitamme harkoista kasvatuskaukalot ja keskelle hoitokäytävän painekyllästetyistä laatoista. Lämpömittari voisi olla hyvä myös. |
| 01.05.2008 20:57 |
Minulla Silver Line kasvihuone on lähes valmis, tein perustuksen n 30cm syvälle hiekka + sorapedille, kulmiin harkot, joihin ankkuroin kasvihuoneen. Muutama seinäpala vielä puuttu, kun ilta yllätti. Ohjeiden lukeminen ja kokoaminen ottaa aikaa, kannattaa olla tarkkana kokoamisohjeiden kanssa. Olen tyytyväinen lopputulokseen. Onnea kokoamiselle ja runsasta satoa teille. |