Kirjoittaja

Aihe

ritva amppelimansikka
28.07.2008
12:51

tietääkö kukaan amppelimansikan hoidosta? minulla itsellä keväästä asti ollut, kukkii runsaasti ja marjoja on paljon. Miten amppelimansikka talvehtii? Taimi ostettu kukkivana puutarhalta, punaiset kukat.

eva re: amppelimansikka
03.08.2008
23:38

Riippuu missäpäin Suomea asut. Täällä Turun seudulla (saaristossa) mansikat pärjää amppelissa koko talven. Keväällä vaan puhdistan kuivat osat pois ja annan lannoitettua vettä ja taas lähtee kasvuun. Meillähän ei kunnon talvea olekaan. Tämä on jo kolmas kesä samasta amppelista mansikkaa... näin täällä. Yhtä hyvää menestystä sinullekin.

Minna re: amppelimansikka
13.08.2008
10:13

Itsellänikin on ollut kesän parvekkeella amppelimansikka. Kysyisinkin tuosta talvehtimisesta, että oletko silti kastellut mansikkaa koko talven vai miten sitä pitäisi hoitaa, jotta se säilyisi ensi kesään saakka?

namnam re: amppelimansikka
31.08.2008
14:42

Istuta ne talveksi maahan (jos se on mahdollista) ja taas ensi kesänä amppeleihin, mieti silloin tarvitseeko kasvi jakamista. Itselläni on amppelimansikka, jonka olen ostanut 6 vuotta sitten ja aina talveksi istuttanut maahan, jakanut joka toinen vuosi ja tekee mansikkaa hyvin ... tosin amppelimansikoita on nyt useampi yksilö kuin silloin aluksi. Maahan olen laittanut kasvin aika myöhään syksyllä, joskus juuri ennen ensimmäisiä pakkasia.