Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?

Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun!

Rekisteröidy »
Kotipuutarhuri

purppura-angervo

Aloitettu 30.07.2005 klo 16:47  •  Keskustelun aloitti seija  •  2 vastausta

ostin viime keväänä ko.pensaan.nimi oli muistaakseni tämä ,hieman samanlaiset lehdet kuin mustaherukassa mutta kauniin viininpunaiset.kasvoi todella paljon yhdessä kesässä,mutta en löytänyt netistä tietoa tästä pensaasta,eli tietääkö joku milloin saa leikata.osa oksista on aika raskaita ja painuvat maata vasten tarviis varmaan leikata ettei pääse lumen alla katkeilemaan.ja milloin pilvikirsikkaa saa leikata alimmat oksat on maata vasten joten ajattelin pätkäistä ne pois.onnistuin tappamaan mongolianvaahteran kun leikkasin väärään aikaan,siksi kyselen.

kasvin nimi taitaa o...

30.07.2005 klo 19:39 ansku vastasi:

kasvin nimi taitaa olla purppuraheisiangervo ja kokemukseni mukaan se sietää voimakastakin leikkausta ja uusiutuu nopeasti, mutta itse olen leikannut pensasta vasta keväällä ja silloinkin vain ränsistyneen näköiset oksat.

Olen huomannut että...

30.07.2005 klo 19:57 minä vaan vastasi:

Olen huomannut että jos sitä leikkaa keväällä, silloin se ei kuki. Kukkii nähtävästi edellisvuoden versoilla. Kannattaa siis leikata heti kukinnan jälkeen.. Sen voi leikata myös alas asti , jos se tulee risuisen näköiseksi.Se on kaunis, yksi minun lempipensaistani.Pivikirsikasta voit ottaa oksia pois näin loppukesällä.Keväällä sillä on kova nestevuoto,älä silloin leikkaa.

Vastaa keskusteluun:

Sinun pitää olla kirjautuneena sisään, jotta voit osallistua keskusteluihin.
Kirjaudu sisään sivun yläreunasta tai rekisteröidy käyttäjäksi »

Yhteistyökumppanien yritysesittelyt
GreenCare
Fiskars
Puutarha Tahvoset