Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?

Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun!

Rekisteröidy »
Kotipuutarhuri

syyshortensia ja köynnöshorten

Aloitettu 26.03.2005 klo 18:08  •  Keskustelun aloitti Päivi  •  6 vastausta

Muutimme rivitaloon puolisen vuotta sitten ja nyt mietin hortensioiden leikkausta. Varsinkin köynnöshortensia on aika villiintynyt ja kaipaisi varmasti leikkausta. Onko ajankohta ihan väärä? Syksyllä laikkasin pahimmat oksat, jotka kiipesivät jo talon rakenteisiin, pois. Nyt mietin voinko vielä leikellä lisää vai suuttuuko kasvi kevät leikkusta. Syyshortensiamme on todella upea ja selvästi aiemmin hyvin hoidettu ja leikattu. Haluaisin säilyttää sen upean muodon, mutta en ole ihan varma miten.

Syyshortensia leikat...

27.03.2005 klo 10:22 bastas vastasi:

Syyshortensia leikataan keväällä tarkoituksena runsas kukinta. Heikot versot poistetaan ja vuoden vanhat lyhennetään. Syyshortensia ei kestä alasleikkausta.Itse en koskisi köynnöshortensiaa lainkaan.

Moi Päivi, bastas j...

27.03.2005 klo 20:04 minä vaan vastasi:

Moi Päivi, bastas jo kertoikin syyshortensian leikkauksen.Jos nuo köynnöshortensian oksat menee talon rakenteisiin, silloin PITÄÄ leikata ne sieltä pois.Naapurissa meni sinne ja mädännytti ja teki siellä muutakin pahaa, joutuivat kiskomaan lautoja irti. Ottavat todella lujasti kiinni. Minulla menee männyn runkoa pitkin, eikä sitä saisi siitä mitenkään irti,on niin tiukassa.Joten leikkaa pois, yleensä leikataan elokuun aikoihin , mutta myös näin keväällä voit leikata, ei se siitä pahastu.

Viime keväänä lan...

14.04.2005 klo 18:34 Lannoitus. vastasi:

Viime keväänä lannoitin syyshortensiaa kevät lannoitteella.Kasvi kukki aivan valtavan upeasti syksyllä.Lannoite oli "kuulemma" väärä.Mikä olisi oikea lannoite.

Niin, miten syyshort...

24.04.2005 klo 17:03 Helinä vastasi:

Niin, miten syyshortensiaa lannoitetaan?

Niin, miten syyshort...

Niin, miten syyshort...

Vastaa keskusteluun:

Sinun pitää olla kirjautuneena sisään, jotta voit osallistua keskusteluihin.
Kirjaudu sisään sivun yläreunasta tai rekisteröidy käyttäjäksi »

Yhteistyökumppanien yritysesittelyt
GreenCare
Fiskars
Puutarha Tahvoset