Kirjaudu sisään:
Unohtuiko salasana?

Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun!

Rekisteröidy »
Kotipuutarhuri

Lyhtykoiso

Aloitettu 03.10.2005 klo 11:56  •  Keskustelun aloitti mie ite  •  5 vastausta

Mitenkä toimin lyhtykoison (alias juutalaiskirsikka) kanssa, jotta saan sen kauniisti kuivumaan ja värit säilymään? Ensimmäisen varren kun kokeilin sellaisenaan laittaa pystyyn ruukkun, niin sehän kuukauhti kenolleen jo parissa päivässä... Pitääkö laittaa jotain oksia (paju?) tukemaan nippua? Nypinkö lehdet pois heti? Missä asennossa kuivaan, pystyssä, alassuin vai vaakatasossa? Help me!

Heippa, juutalaiskir...

04.10.2005 klo 19:42 minä vaan vastasi:

Heippa, juutalaiskirsikan voi laittaa pystyasentoon maljakkoon tai roikkumaan alaspäin, silloin ne lyhdyt kuivuu mukavammin. Aivan mielesi mukaan voit ottaa lehdet pois tai antaa niiden kuivua siihen varteen.Itse ole kokeillut molempia, mutta ilman lehtiä ovat kivemman näköisiä, mutta silloin pitää olla paljon maljakossa.Joskus laitan pari oksaa mukaan ,joissa on lehdet.Kokeile erilaisia vaihtoehtoja, niiden varret ovat sellaisia venkuroita, joita ei saa suoraan...ainakin minulla ,kun kasvavat muiden perennoiden joukossa ja kaatuilevat kun ovat niin pitkiä.

Kiitos "minä vaan"!...

05.10.2005 klo 08:11 mie ite vastasi:

Kiitos "minä vaan"!Kokeilenpas sitten paria erilaista tapaa kuivata noita koristeellisisa kasveja. Ulkona ainakin taitaa "lyhtyjen" väri säilyä aika hyvin talvenkin yli?

Mä keräsin pelkät...

06.10.2005 klo 12:27 Hetty ratkaisee vastasi:

Mä keräsin pelkät lyhdyt ja laitoin ne kauniiseen vanhaan lasipurkkiin. Siinä ne ovat jo useamman vuoden oransseina loistaneet, mutta nyt alkaa väri pikku hiljaa häviimään. Että voi niitä käyttää tälläkin tavalla koristeluun :o)

Niin piti kertoa vie...

06.10.2005 klo 19:00 minä vaan vastasi:

Niin piti kertoa vielä , laitoin myös ulos männynoksien kanssa kukkalaatikkoon, pysyivät siinäkin kauniita koko talven. Meillä kun on vanhat ikkunat,laitoin ikkunoiden väleihin valkoista pumpulia ja siihen päälle noita lyhtyjä...kivan näköistä.Jossain olen nähnyt pikkuiset joluvalot siellä lyhtyjen sisällä.

VAU mitä ideoita! M...

07.10.2005 klo 07:42 mie ite vastasi:

VAU mitä ideoita! Minähän heti innostuin.... Taidankin huomenna askarella jouluvalosarjan lyhtyihin ja laitan sen ulkoseinän kärhöön, voipi ollla hauskan näköinen syksyn pimeinä iltoina :-) Ja Hettyn idean hyödynnän myös, mulla on juuri sopiva lasipurkki tuota varten.... Olen niiiiin onnellinen, että tämän palstan löysin viime vuonna!! Niin monen monta hyvää neuvoa, vinkkiä ja ohjetta olen täältä löytänyt, kuten varmasti moni muukin. SUURI KIITOS kaikille palstalaisille, niin ammattilaisille kuin harrastajille!!!

Vastaa keskusteluun:

Sinun pitää olla kirjautuneena sisään, jotta voit osallistua keskusteluihin.
Kirjaudu sisään sivun yläreunasta tai rekisteröidy käyttäjäksi »

Yhteistyökumppanien yritysesittelyt
GreenCare
Fiskars
Puutarha Tahvoset